Takip Edin:

Pozitif Şirket Kültürü

Home Pozitif Şirket Kültürü

Bizde işler böyle yürür

Çok havalı geliyor kulağa değil mi?  Ama bu imkansız değil, sizlerde bunu iyi biliyorsunuz. Bir iş fikri oluştuğunda kafamızda hemen bunu nasıl hayata geçireceğimizi hayal ederiz, sonra ondan nasıl para kazanacağımızı düşünürüz ve akabinde büyüyen işimizi nezih bir çalışma ortamında hayal ederiz. Ticaretin bir özlü sözü vardır:

 

Şüphesiz ki, hayal edenler dünyayı değiştireceklerdir

 

Yukarıdaki hayal hemen hemen herkesin bir isteğidir. Peki o nezih ortamda siz olmazsanız işler yürümeyecek mi? Facebook sahibi Marc Zuckerberg mahkemeye gittiğinde şirketin kapısı kilitli miydi? Facebook sayfasına erişim yok muydu? Tam tersine hiç bir şekilde kesintiye uğramadı, çünkü şirkette çalışanların da benimsediği bir şirket kültürü var. Bizimde şirketimizin bir politikası, bir şirket kültürü olsun istiyorsak nasıl bunu yapabilirizi izah etmeye çalışalım.

Varoluş amacınızı özümsemelisiniz

Şirket kültürü oluşturmaya çalışırken bir amacınız olmalı ve bu amacı yaratmak için şirketin varoluş amacını iyi özümsemelisiniz. Şirket hangi amaca hizmet ediyor? Bu soruya orijinal ve ilham verici bir cevap verebiliyor olmanız gerekir. Vereceğiniz cevap aynı zamanda çalışanlarınız tarafından da benimsenmelidir. Şirketiniz için en uygun amacı bulun ve o amaca sadık kalmanız ilk adımınızdır

Ortak değerler ve standartlar yaratın

Başarılı bir şirket kültürü oluşturmak için şirket çalışanlarının aynı değerleri paylaşmaları gerekir. Şirketin ortaklaşa sahiplendiği değerler ve ortak bir dil olmalıdır, ki bu olduğu zaman şirket kültüründen bahsedilebilir. Temel değerleri sabit, kişilere bağlı olmayan, değişen dünyaya hızlıca adapte olan işletmelerde pozitif kültürden bahsedebiliriz.

Davranışları ve başarıları değerlendirin

Başarılı davranışların altını çizmeyi ihmal etmeyin. Davranışların ödüllendirilmesi istenen değere ulaşma konusunda çalışanlarınızı teşvik edecektir. Zamanla küçük adımlar bir araya gelerek kültürünüzü oluşturacaktır. Unutmayın, kişilerin takdir edilmesi, onların daha çok işlerini sahiplenmelerine sebep olacaktır.

Şirket değerlerinin önceliğiniz olduğunu gösterin

Şirket değerlerinize uygun olmadığı için büyük bir müşteriyle ilişkinizi kesmeniz çalışanlarınızı şaşırtacaktır. Bu tamamen olumlu bir tepki olacak. Çünkü bu davranışınız, değerlerinize verdiğiniz önemi ortaya koyacak ve çalışanlarınızın stratejik planları ve şirket kültürünü daha fazla benimsemesine yol açacak.

Sonuç olarak baktığımızda, ortak bir hedefe kararlılıkla ve inançla yürüyen tüm bireyler, ortak akılla hedefe ulaşacaklardır. Temelinde kararlılık ve inanmışlık olan gruplar, sürekli değişen dünyada birbirlerini destekleyecekler ve her gün yeni fikirler ile şirketin çıkarlarını gözeterek hareket edeceklerdir. Çünkü her bir çalışan, yaptıklarının karşılıksız ve umarsız kalmayacağını bilecek, her gün kendi başarı hikayesine bir yenisini eklemek için tutkuyla işinin başında olacaktır.

 

Mobilleşen dünyada, dört duvar ve bir masa ile sınırlandırılmayan ofislerde her alanda kreatif işlere imzalar atılmaktadır. Bir çalışanınız, sabah 9’da yapması gereken bir toplantıyı online yönetip, saat 15’deki raporunu göndermesi gerektiğini hiçbir hatırlatmaya gerek kalmadan yapıyorsa, kendisinden beklenenin çok daha üzerinde performans ile size geri dönüşünü esnek çalışma ile sağlamaktadır. Yapay zekalar, işin rutinlerini yapadursun, bizler daha kreatif ve çağın gereklerini yerine getirebileceğimiz işlerle gelecek hayalimize koşar adım ilerleyelim.